Hallo allemaal,

 

Afgelopen woensdag kwam premier Rutte met kleine lichtpuntjes. 1 van die lichtpuntjes is dat de 18-plussers vanaf maandag 11 mei weer buiten mogen sporten, dus ook sportief wandelen!! Wel blijft de maatregel van 1,5 meter afstand van toepassing.

Wij willen graag weer beginnen met de wandelgroepen, maar na overleg hebben we besloten dit (nog) niet in groepsverband te gaan doen. Reden is dat het moeilijk zal zijn om onderweg met een groep van 10-15 personen aan de maatregelen te kunnen voldoen.

 

Wel willen we jullie het volgende aanbieden:

Vanaf maandag 11 mei kun je per 2-tal in Meddo en Ratum een door ons uitgezette route lopen. Elke 2 weken komen er op beide locaties 3 nieuwe routes; een route van ±4 km, een route van ±6 km en een route van ±10 km. De routes van 4 en 6 km zijn inclusief oefeningen.

Spreek samen met iemand uit de groep af; dit kan natuurlijk elke keer iemand anders zijn. Het is ook mogelijk om met je partner, familielid, vriend(in), buurvrouw/man,… de route te lopen.

Voor de fanatieken onder ons; het is dus mogelijk om in 2 weken tijd 6 verschillende routes te lopen.

 

De routes kunnen gelopen worden op maandag t/m vrijdag (niet in het weekend, omdat het dan al erg druk is in het buitengebied…). Je kunt die dagen starten van 8:00 uur – 19:00 uur. De routes liggen in Meddo klaar aan de Wandersweg 12, buiten in een lage zwarte kast onder het raam; fietsen en auto’s parkeren: doorrijden tot aan beukenhaag, naast de andere auto’s.

In Ratum liggen ze onder de carport aan Raetmansweg 14; fietsen en auto’s parkeren bij het Emmagebouw (Raetmansweg 10).

We vragen (het normale tarief van) € 3,00 per keer per persoon. Bij de routes zal hiervoor een potje staan (alles zelf bediening/op goed vertrouwen).

 

Kom gespreid over de dag. Zijn er toch meerdere wandelaars tegelijk, wacht dan op gepaste afstand en vertrek in een paar minuten verschil.

 

Bij voldoende belangstelling bieden wij dit aan tot 1 juli. Dan kijken we weer verder.

Misschien dat er ondertussen nog wijzigingen komen (bv. met 4 personen) en kunnen we in de maand juli nog een paar weken ‘ouderwets’ in groepsverband wandelen.

Alles onder voorbehoud. We houden jullie op de hoogte.

 

Wij hopen jullie op deze manier een beetje tegemoet te kunnen komen.

Blijf in elk geval in beweging en vooral: blijf gezond!

Als er vragen zijn, dan horen we het graag.

Lees hieronder nog de maatregelen, aandachtspunten en protocol door!!

 

Sportieve groeten,

Francis               en    Melinda

06-13 25 39 79           06-57 84 87 98

 

 

 

 

 

 

 

Maatregelen RIVM:

 

Ik wil graag met vrienden of bekenden samen sporten in de buitenlucht. Op welke manier kan dat veilig?

·        Houd minimaal 1,5 meter afstand.

·        Blijf binnen wanneer je last hebt van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten of verhoging of koorts. 

·        Zoek geen risico’s op waardoor je bent aangewezen op medische hulp (bijvoorbeeld door een ongeval). 

·        Ga niet samen sporten als je in een risicogroep valt. 

 

Onze (aandachts-)punten op een rij:

 

-        Iedereen loopt op eigen risico en is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar keuzes

-        Lees hieronder het protocol verantwoord sporten van het NOC*NSF door

 

En verder:

-        Vanaf maandag 11 mei

-        Vertrek: Wandersweg 12 in Meddo en Raetmansweg 14 in Ratum

-        Wandel met 2 personen (in je eigen tempo)

-        Spreek met iemand af door privé te appen en dus niet in de groepsapp *

-        Je hoeft je vooraf niet aan te melden; kom wanneer het je/jullie past

-        Neem per 2-tal minimaal 1 mobiel mee voor calamiteiten

-        Van maandag t/m vrijdag

-        Vertrek tussen 8:00 – 19:00 uur

-        Kosten € 3,00 p.p.

-        Routes van ong. 4, 6 en 10 km

-        Na 2 weken weer nieuwe routes

-        Neem zelf evt. flesje water mee

-        Houd met de kleding rekening, dat er in de route af en toe stukken kunnen zijn

met hoog gras

-        Controleer jezelf nadien op teken

 

Veel wandelplezier!!

 

 

*Hoe app je iemand privé uit de groepsapp?

Ga naar de groepsapp > klik bovenaan op naam van de groepsapp > je komt dan in de ‘groepsinformatie’ > scrol naar beneden naar de deelnemers > klik op de naam van diegene die je wilt appen > dan komt de optie om die persoon een (privé)bericht te sturen > klik daar op en je kunt een app maken/versturen!

Protocol verantwoord sporten NOC*NSF

 

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen

 

Wij adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren:

 

• voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop

 

• blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

 

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;

 

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);

 

• blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;

 

• blijf thuis zolang je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;

 

• ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

 

• hanteer RIVM richtlijnen ten aanzien van de woonsituatie bij specifieke aandoeningen, zoals bijvoorbeeld fysieke of verstandelijke beperkingen. Deze zijn leidend in de stap naar sporten/ bewegen;

 

• houd anderhalve meter (twee armlengtes) afstand van ieder andere persoon buiten jouw huishouden;

 

• hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;

 

• ga, voordat je gaat sporten, thuis naar het toilet;

 

• was je handen met water en zeep voor en na het sporten;

 

• vermijd het aanraken van je gezicht;

 

• schud geen handen;

 

• ga na de sportactiviteit direct naar huis